torsdag den 29. august 2013

Formiddagstur på Køgebugt, med dækskifte og ofring til "den tykke mand med gaflen".

Jeg havde lige et par timer i løbet af formiddagen, og vejrudsigten var perfekt, så efter at datteren var blevet afleveret i dagplejen satteen jeg kursen til Strøby og østkystens oase aka. Ege bådeklub.

Lidt før ankomsten til ege, syns jeg at traileren begyndte at slingre en smule, og det var der åbenbart en grund til. For trailerens ene hjul var punkteret/sprunget.


Nå.... Igang med at finde værktøj frem og takke sig selv for, at der er reservehjul på traileren og efter kort tid stod skuden klar til at blive søsat. 


Op med hovedet og i med båden. det var fantstisk vejr og 7 pinde blev sat, kl. 9.30. Der var en del ålegræs i vandet, så det skulle renses lidt for tit. Resultatet blev en masse hygge og 2 hornfisk på 500 g. til gengæld  måtte jeg betale "Den Tykke mand med gaflen" og prisen lød på ét stk. trollinglod jeg klemme, snupper og hele molivitten AARRRGGGHH...

Tilbage i Ege ved en 13-tiden nød jeg at jeg netop har taget mig sammen til at montere det trådløse relæ til el-spillet, som vi efterhånden havde haft liggene et stykke tid. Sikke en drøm at arbejde med trådløst el-spil når man trækker op alene! En dejlig, men kort dag på vandet, og så er det første trolling tur, hvor jeg har brugt under 7 liter brændstof. ;-)


Aftensmaden kom til at bestå af smørstegt hornfisk med sensommersalat, chilidressing og lunt brød. Mums...!
Men inden aftensmaden var serveret var der allerede blevet bestilt 4 nye ruller til traileren.