tirsdag den 15. marts 2011

Endelig Oppe, men med problemer

Selv om turen var herlig, så satte mit sædvanlige uheld ind. efter stængerne var sat på downriggeren i 65 fod og den første torsk var hevet op, ville kuglen ikke op. Min Cannon Mag 10 elektronisk downrigger var helt død, så uden håndtag måtte jeg spole 5 kg. lod og 65 fod wire op med hånden. Jeg satte herefter grejet på den anden rig og tænkte at jeg ville skifte sikringen ved hjemkomst.

Efter en endt tur på sundet var jeg klar til at trække min dejlige skude op af øresund, men idet jeg bruger mit herlige el-spil til at trække skuden op, så karmer "koblingen" over (den pal som gør at man kan slægge wireren uden at bruge strøm). Jeg stod og baksede med spillet i ca. 15 min. da heldet ramte og den fiskegud, som ikke undede mig nogle blanke fisk, forbarmede sig over mig og lod skuden komme op af vandet. Alt imens jeg stod og tænkte længselsfuldt på det håndspil jeg havde liggende hjemme i garagen.

Men men men, det var ikke slut her. Da jeg afmonterede den defekte downrigger så jeg til min skræk at det ikke var sikringen, som var gået, men han-stikket fra selve downriggeren, som var knækket. ØVØVØV og BØV... Mig ringe til TrollingCentrum, for jeg sku ha et nyt hanstik. Dette kan ikke skaffes fra leverandøren, så nu har jeg lagt hovedet i blød og skal finde ud af hvordan jeg får monteret et nyt stik

1 kommentar:

  1. Sikke en masse problemer. Håber ikke det bliver for dyrt at fixe. Det er ikke lige til at se på billedet, men det håndspil du har sat på som sikkerhed, er der noget rulle eller noget båndet (eller hvad der er på) kan løbe i for at det kommer til at trække rigtigt?
    Mvh Kristian

    SvarSlet