onsdag den 9. april 2014

PR igen! og Blæsevejr!

Så gik tirsdagen også.
Vi var tidligt ude af fjerene og på vandet hurtigst muligt da vejrudsigten lovede et rigtigt godt host fra vest lidt senere på dagen omkring kl. 1400.
Vi stak hurtigt ud af havnen mens de andre stadigt gjorde klar, og mosede ud til 3 mils grænsen hvor vi kunne sætte vores planerboards.

vi startede med at sætte grejerne lidt i 7 og kl. 0715 og inden vi havde sat riggerne gik styrbord Dipsy med en guld apex på:

kl 0725 gik den samme stang en gang til, og den var kun lige blevet sat i stangholderen!
Begge fisk blev sat pænt ud igen da vi fisker efter mindstemål på 75 cm og ikke det almindelige mål på 60 cm.

Efterfølgende blev der meldt rigtig mange fisk ind over VHF'en og vi trak stille og roligt ned sydpå, så kunne vi nemlig sejle i medsø når det blæste op senere. Omkring kl. 11 fik vi et kanon hug på styrbord sidplaner, og en fisk der sprang ud af vandet et par gange for derefter at stikke af med 600 fod i første ryk, grejerne blev ryddet, og Ronnie kunne gå i gang med at fighte.
Der lå rigtigt mange både på samme position som os, og mens Ronnie står og fighter kommer Team Proppen forbi os på bagbord side, hvor morten står på dækket med en fisk der har taget 200 fod+. Vi vinker pænt til hinanden og jeg tænker at vi trækker lidt mod styrbord for at give plads til begge fisk, men i samme øjeblik melder et andet team om 5 dobbelt hug, og de ligger lige på vores styrbord side. så vi fortsætter bare ligeud og fighter videre.
Fisken var svær at have med at gøre og en rigtig "canon ball", den tog mange lange gode udløb og var inde og vende 4 til 5 gange før jeg kunne nette den og vi fik den ombord.

BANG ny PR til Ronnie på 9 kg!
Fisken blev om eftermiddagen vejet i havnen til 8,8.
En stor flot fisk, som vi troede var hans 10+'er, men vi må bare jage videre.

Vi fortsatte derudaf det her tegnede jo til at blive endnu en fantastisk dag på vandet! Der gik ikke længe så hylede hjulet igen, og jeg kunne gå igang med en rigtig god fight, med en fisk vi vil skyde på var omkring 5 til 6 kg. (Ja den smuttede sgu!)
Der var virkeligt krudt i den her, 7 til 8 gange var den ude af vandet, og den var inde og vende ved båden 4 gange, 5 gang den kom ind smed den sgu blinket ud som en baby der smider sutten! Og så kun én stanglængde fra nettet. Det var virkeligt ærgeligt, men sådan er det bare med fiskeri nogen gange.

Vi havde super fiskeri, vandet var fladt og det var fantastisk vejr, men vi vidste godt at det var stilhed før stormen, de havde nemlig varslet et ordentligt nys fra vest, og det var lige blevet bekræftet over telefonen at det allerede var blæst op i Køge. Vi blev enige om at fortsætte et par sving mere inden vi vendte om og satte kurs mod havnen. Men kl. 1358, 2 minutter før det blev "hive-klumpe-tid" gik riggen i 30 fod, og jeg fik en god afslutningsfisk på 3,3 kg.
Vi havde bjærget alt grejet nu, så vi satte kursen de 4 mil mod land omkring kl 14.20 og da vi var kommet i havn var vinden allerede dukket op med fuld fart.

Endnu en gang en rigtig god dag på vandet med 5 kontakter på 9,0 + 3,3 i båden, en mistet og 2 stk. genudsat til næste år

Da vi var blæst inde næste dag og morgenmaden først var kl 0800, blev vi enige om at få lidt ildvand sammen med de andre, og vi havde jo også lige Frederik fiskefjæs der skulle deles ud.
Ronnie fik Frederik fiskefjæs fordi han havde været lidt uopmærsom et øjeblik og båden pludseligt kun gik 0,1 knob gennem vandet.....
Udover det var der også gaver. MK havde tabt Ronnies solbriller i vandet ugen forinden på Øresund, så han havde da lige købt et par nye til ham :O)
Det er nok ikke lige hans model, men prisen var sikkert den samme som dem der blev væk *S*