mandag den 6. april 2015

Så gik dag nummer 2.

Så gik dag 2 også.

Dagen startede med en vejrudsigt der fortalte at vi først skulle fiske op ad middagstid grundet 8 til 10 m/s fra nordvest og dertilhørende høj sø, det ville dog ligge sig senere på dagen så det var ok med en halv dag på vandet. Vi tog det stille og roligt, og ville egentligt bare ned til havnen for at se til fortøjningerne og rydde lidt op i båden.

Men da vi nåede havnen var vandet fladt, dog med en del vind. Men fladt vand! :O) "Vi skal sgu af sted nu" og blev enige om at vi fisker bare med vinden og bølgerne. Og hvis det går galt, så tager vi sgu en taxa hjem fra Rønne. Sådan er det! fiskes det skal der! Vi satte grejet med det samme vi kom ud af havnen og ville gå så langt Nordpå vi kunne, indtil det bumlede for meget og så sydpå. vi slog ret hurtigt om i sydlig kurs, for da vi passerede Hammeren blev kasserne godt og vel 1,5 meter høje med en enkelt i ny og næ på 2 meters penge. Bølgerne herovre er heldigvis så lange at man kan sejle på dem, men det var lige til øllet, dog stadigt sejlbart.

Vi trollede sydpå hele vejen til Hasle havn hvor vi lige havde et Pit-stop for at rigge 110% om til ny opsætning på alle stænger, samt et enkelt besøg på den store kumme :O) og så af sted igen, denne gang mod Nord. Dagen sluttede i skarp relief til starten på dagen, i lækkert vejr med høj sol og vindstille, men desværre igen som i går med en NUL BON! Til Terkel. (Så har vi også prøvet to dage uden fisk)

Vi fandt dog det hemmelige spot en time inden lukketid, der var masser af super lodninger, men vi nåede desværre ikke at fange nogen Laks inden turen gik tilbage til Hammer Havnen og Verona.
I alt en dag på vandet der krævede en hel del arbejde uden at det gav resultater i kassen. Men vi prøver bare igen. I morgen bliver en inde dag, da det kommer til at blæse 12/14 m/s, så det bliver nok til en gåtur langs kysten og forbi Opalsøen for at se lidt på tingene. Men så skal vi også på vandet igen!